خوب با بقیه کار می کنین و راهنمای خوبی هستین؟ این دو ویژگی شاید از شما یک مدیر خوب بسازه، اما واسه اینکه عنوان مدیر موفق به شما گفته شه، باید از ویژگیای دیگری هم بهره مند باشین. در تعیین اینکه شما مدیر موفقی میشید یا نه، عواملی نقش دارن. خبر خوب اینه که ویژگیای یک مدیر موفق، حتما نباید ذاتی باشن و به شکل اکتسابی هم میشه اونا رو به دست آورد. اگه در فکرِ مدیریت هستین، این ۲۵ ویژگیِ مدیران موفق رو به خاطر داشته باشین.

 

ویژگیای شخصی

۲۵ ویژگی شخصیتی و کاری مدیران موفق  آموزشی

برخورداری از ویژگیای شخصی به بهتر شدنِ شما و تعاملات تون با بقیه کمک می کنه و از شما مدیر موفقی می سازه که بقیه واسه اون احترام قائلند و از پیروی کردن از اون احساس رضایت می کنن.

۱. خودانگیزی

اگه مدیر از خودانگیزی بهره مند نباشه، نمیتونه به بقیه انگیزه بده. خودانگیزی یا یعنی، تواناییِ انگیزه دادن به خود و قبول کردن وظایف، از ویژگیای شخصی یک مدیر موفقه.

۲. راستی

کارمندان به مدیر موفق اعتماد می کنن، چون به راستی اون ایمان دارن. یک مدیر موفق از حق کارمندانش دفاع می کنه، از قوانین سرپیچی نمی کنه، به گفته هاش پایبنده و راستی توشه ی راه اوست.

۳. توانایی اعتماد

یک مدیر موفق باید قابل اعتماد باشه و رؤسا و زیردستانش بتونن روی اون حساب باز کنن.

«راستش رو بخواهید، این اعتماد افراده که به شما قدرت زیادی می ده. جلب اعتماد بقیه قوی تر از تموم تکنیکای مدیریتیه.»

– لینوس توروالدز

 

 

۴. خوش بینی

شما با امید، چشم به راه آینده هستین؟ نگاه خوش بینانه ی یک مدیر، روحیه ی کارمندانش رو بالا می بره، الهام بخش آنهاست و باعث می شه از کاری که انجام میدن، لذت ببرن.

۵. اعتماد به نفس

شما باید بتونین تصمیمات تون رو با اعتمادبه نفس بگیرین و به بقیه نشون بدین که قادر به تصمیم گیریای درست هستین. اعتمادبه نفس شما به نفع دور و بریا تونه و ناخودآگاه به اونا منتقل می شه.

۶. آرامش

۲۵ ویژگی شخصیتی و کاری مدیران موفق  آموزشی

یک مدیر موفق در روبرو شدن با سختیا ناامید نمی شه و تواناییِ آروم ماندن در شرایط بحرانی و انجام اقدامات لازم از خصوصیات اینجور فردیه.

۷. انعطاف پذیری

میزان خاصی از انعطاف پذیری واسه برابری با موقعیتای جور واجور، لازمه ی مقام مدیریته.

ویژگیای کاری

۲۵ ویژگی شخصیتی و کاری مدیران موفق  آموزشی

واسه یک مدیر موفق، داشتن هوش کسب وکار مهمه. با اینکه احتیاج نیس میزان هوش یک مدیر در حدِ هوش یک معامله گر حرفه ای باشه، اما آشنایی با اصول و روال اساسی کار و کاسبی واسه اون به درد بخور هستش.

۸. علم صنعت

شما از صنعتی که در اون مشغول به کار هستین، چقدر آگاهی دارین؟ واسه اینکه بتونین جواب گوی سوالا باشین و کاراتون رو به راه مؤثری بکنین، باید از علم صنعت بهره مند باشین. شاید کارگران احتیاجی به علم صنعت نداشته باشن، اما یک مدیر موفق، تاحدودی از این علم برخورداره.

۹. آشنایی با زمان واگذاری

یک مدیر موفق می دونه که می تونه بعضی از وظایفش رو به بقیه واگذار کنه، می دونه چه کسائی اون وظایف رو با موفقیت انجام میدن و در این راه از کمک گرفتن از این افراد، دریغ نمی کنه.

«مدیران موفق کسائی هستن که از درک کافی برخوردارن و میدونن چه کسائی رو واسه انجام خواسته هاشون انتخاب کنن، از خودمون داری کافی برخودارند و در کاری که به دیگری واگذار کردن، دخالت نمی کنن.»

– تئودور روزوِلت

 

 

۱۰. راه و روش سازمانی

واسه اینکه مدیر موفقی باشین باید راه و روش سازمانی رو سر لوحه ی کارتون قرار بدین. روند پیشرفت پروژه ها، کارمندان و وظایف شون رو پیگیری کنین تا در جریان اموری قرار بگیرین که باید در کسب وکارتان به اونا رسیدگی شه.

۱۱. مدیریت مقدماتی مالی

با مفاهیم مقدماتی مالی آشنایی داشته باشین تا بدونین چیجوری مسائل مالی مربوط به پروژه ها رو مدیریت کنین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۴ اشتباهی که والدین پس از طلاق انجام دهنده می شن 

۱۲. مجموعه مراتبِ کاری

شما باید مجموعه مراتب کارتون رو بشناسین و از اون پیروی کنین. حتما وظایف تون رو درک کنین و بدونین گزارش کارتون رو باید به کی بدین. باید از نحوه ی اثر سازمان بر زیردستان خود آگاهی داشته باشین.

۱۳. مفاهیم حقوقی

احتیاج نیس کارشناس مسائل حقوقی باشین، اما باید مفاهیم حقوقی در بخشای آزار و اذیت جنسی، روشای درست استخدام و اخراج، پنهونی بودن و مسائل دیگر رو درک کنین.

ویژگیای ارتباطی

۲۵ ویژگی شخصیتی و کاری مدیران موفق  آموزشی

یک مدیر موفق باید بتونه به راه مؤثری رابطه برقرار کنه. شاید از ویژگیای مختلفی که به ارتباطات مربوط می شن، تعجب کنین. حتما توانایی خود رو واسه ایجاد رابطه تقویت کنین. اگه می خواید هم زمان با انجام وظایف مدیریتی خود، خوب با بقیه رابطه داشته باشین، سعی کنین از ویژگیای زیر بهره مند شید:

۱۴. ارتباطات نوشتاری

یاد بگیرین به شکل ایمیل، یادداشت و پیام تشکر، به راه مؤثری با بقیه رابطه برقرار کنین. طرزِ نوشتن یک مدیر موفق باید حرفه ای و بدون اشتباهات دستوری باشه.

«میزان انگیزه یک کارمند نتیجه کل تعاملاتیه که با مدیر خود داره.»

– باب نِلسون

 

 

۱۵. سخنرانی

سخنرانی کردن، اعلام رسمی خبره ها و بیان دقیق ایده ها در مصاحبها یا خطاب به کارگران از ویژگیای یک مدیر موفقه.

‍۱۶: بازخورد سازنده

ارائه بازخوردای سازنده و به درد بخور از دیگر ویژگیای یک مدیر موفقه.

«بازخورد شاید خوب نباشه، اما ضروریه. کارکردِ بازخورد مثل احساسِ درد در بدن انسانه و توجه ما رو به محل درد متمرکز می کنه.»

– وینستون چرچیل

 

 

۱۷. گوش دادن فعال

یکی از مهم ترین مهارتای ارتباطی، گوش دادنه. حتما به صحبتای کارمندان، رؤسا و مشتریان خود به شکل فعال گوش بدین.

۱۸. قاطعیت

هنگام دادنِ دستورالعملا، در مورد کاری که باید انجام بشه و نتیجه ای که انتظار میره، قاطعیت داشته باشین.

«اگه بخوام در یک کلمه، ویژگیای یک مدیر موفق رو خلاصه کنم، می گم: قاطعیت.»

– لی آیاکوکا

 

 

۱۹. آمادگی واسه سخنرانی

از پیش به متن سخنرانی خود فکر و اونو تهیه کنین تا سخنرانیِ روشن و دقیقی داشته باشین.

۲۰. خدمات مشتری

خدمات مشتری یک ویژگیِ رابطه ایه. اگه می خواید مدیر موفقی باشین، باید بتونین با مشتریان خود رابطه خوبی برقرار کنین. سعی کنین اونا رو درک کنین و خودتون رو جای اونا بذارین.

۲۱. واسطه

میدونید چیجوری صلح برقرار کنین؟ معمولا یک مدیر موفق در موقعیتایی قرار میگیره که به دلیل ی اونا باید بین کارمندان، بین یک کارمند و مشتری یا بین یک عضو ارشد سازمان و یک کارمند، به عنوان واسطه بکنه. این ویژگی رو در خودتون تقویت کنین و تکنیکای حل اختلاف رو یاد بگیرین تا مدیر موفقی باشین.

۲۲. عضو تیم

شما عضوی از یک تیم هستین؟ اگه می خواید مدیر موفقی باشین، باید بتونین به عنوان عضوی از یک تیم، مایل به کار کردن با بقیه باشین و به وظایف تون عمل کنین.

۲۳. احترام

اگه می خواید به عنوان مدیر، شما رو محترم بشمارند، باید با بقیه قابل احترام رفتار کنین. این کار به خود شما بستگی داره که الگوی اینجور رفتاری واسه بقیه باشین.

۲۴. همکاری

شما باید بتونین با تیم خود همکاری داشته باشین و بدونین ایده ها و شخصیتا رو چیجوری با هم ترکیب کنین.

۲۵ ویژگی شخصیتی و کاری مدیران موفق  آموزشی

۲۵. ارزش قائل شدن واسه بقیه

یک مدیر موفق کاری می کنه که کارمندانش احساس باارزش بودن کنن. کارمندان احتیاج دارن از طرف مدیر به کمک هاشون مهر تأیید زده شه تا احساس کنن وجودشون واسه سازمان خوبه.

منبع : phdinmanagement.org


دسته‌ها: آموزشی