بدون توجه به معنای موفقیت باید گفت که تعداد زیادی ویژگی مشترک در بین کارآفرینان موفق هست. شما می تونین در کنار هر یک از این ویژگیایی که احساس می کنین از اونا بهره مند هستین تیک بزنین. اینجوری می تونین وضعیت خودتون رو خوب سبک و سنگین کنین. حتی اگه هیچ کدوم از این ویژگیا رو ندارین، نباید ناراحت شید. خیلی از این ویژگیا رو می تونین با تمرین و نهادینه کردن نگاه درست در خود یاد بگیرین، به ویژه اگه از راه برنامه ریزی هدفمند اهدافی رو مشخص کنین، می تونین خیلی راحت و قدم به قدم بهش برسین.

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

 

بایدهای کار و کاسبی خونگی

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

رسیدن به موفقیت در هر فعالیتی نیازمند یه سری “بایدها” است. واسه رانندگی منظم در شهر و جاده، راننده باید گواهینامه داشته باشه؛ واسه کسب برتری در ورزش، شخص ورزشکار باید خوب تمرین کنه؛ واسه داشتن یک زمان بازنشستگی راحت، شخص باید از مبانی سرمایه گذاری خوب آگاهی داشته و فعالانه واسه زمان بازنشستگی خود سرمایه گذاری کنه. اگه هدف شما موفقیت در کسب و کاره، فرمول اون با موارد اشاره شده در بالا، خیلی فرقی نداره. واسه این کار هم بایدهایی هست که باید برنامه ریزی، اجرا و مدیریت شن. بایدهای زیادی واسه کار و کاسبی هست اما این مقاله شامل مطالبیه که به نظر من مهم ترین بایدهای لازم واسه شروع به کار و رشد یک کار و کاسبی خونگی سودآوره.

۱. به کاری که از اون لذت می برین مشغول شید

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

چیزی که شما به شکل رضایتمندی شخصی، سودآوری، ثبات و لذت از کار و کاسبی به دست میارید، برآیند چیزیه که در کار خود وارد می کنین. پس اگه از کار خود لذت نمی برین، باید این انتظار رو داشت که این نبود رضایت بر موفقیت شما درخشش پیدا کنه. یعنی، نبود رضایت به احتمال زیاد باعث نبود موفقیت شما خواهدشد.

۲. کارتون رو جدی بگیرین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

شما نمی تونین انتظار اثر و موفقیت در کسب و کارتون رو داشته باشین مگه اینکه به راستی به کار و کاسبی خود، اجناس و خدماتی که عرضه می کنین باور داشته باشین. بیشتر کسب و کارای خونگی در جدی گرفتن کار و کاسبی خود ناموفق هستن و به آسونی از راه اصلی خود منحرف می شن، دیگر انگیزه ای ندارن و شرایط واسه اونا سخت می شه. از طرف دیگر، صاحبان این دسته از کسب و کارا معمولا طعمه نظرات افراد منفی بافی می شن که اصلا اونا رو جدینمی گیرن چون اونا در یک دفتر اداری، مغازه یا کارخانه کار نمی کنن. اما این نظرات بدبینانه که هر روز بر سر صاحبان کسب وکار خونگی می بارند، زمانی بر اونا بی اثر خواهدبود که بدونن در سالای گذشته تعداد افرادی که در خونه کار می کنن و درآمد سالیانه بسیار خوبی دارن رشد در حال افزایشی داشته.

۳. واسه همه چیز برنامه ریزی کنین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

برنامه ریزی واسه تموم حولوحوش کار و کاسبی خونگی نه تنها یک الزامه بلکه عادتی رو به وجود میاره که هر صاحب کسب وکار خونگی باید اونو پیشرفت داده، اجرا کرده و اونو تحت نظارت بذاره. برنامه ریزی واسه کار و کاسبی خیلی خیلی مهمه چون شما باید واسه این کار تموم حولوحوش کار و کاسبی رو بررسی کنین، تحقیق کنین و داده ها رو جمع آوری کنین تا طبق حقایق به دست اومده به نتیجه گیری بدین. جدا از اینکه این، برنامه کار و کاسبی کارکرد دیگری هم داره که باعث می شه شما اهدافتان و نحوه ی رسیدن به اونا رو به روی کاغذ بیارین. اینجوری می تونین از این برنامه واسه ترسیم یک نقشه راه یا به عنوان یک ملاک واسه امتحان میزان موفقیت برنامه یا بخشی از برنامه استفاده کنین.

۴. هوشمندانه پول خرج کنین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

مایه ی زندگی هر کسب و کاری گردش نقدی اینه. شما از پول واسه خرید کالا، دریافت خدمات، و بازاریابی، تعمیر و عوض کردن وسیله ها و لوازم و کسب سود استفاده می کنین تا بتونین به زندگی کاری خود ادامه بدین. پس، همه صاحبان کار و کاسبی خونگی باید مدیران مالی هوشمندی باشن که حفظ جریان نقدی و پرداخت به موقع صورت حسابا رو تضمین کنه. در مورد ی مدیریت هوشمندانه ی پول دو وجه هست:

  1. پولی که به ازای عرضه اجناس و خدماتتون دریافت می کنین (درآمد).
  2. پولی که واسه تامین کالا، پرداخت دستمزد و بقیه موارد لازم به خاطر حفظ فعالیت کار و کاسبی صرف می کنین (مخارج).

۵. فروش رو هدف اصلی بذارین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

کارآفرین کار و کاسبی خونگی باید همیشه به یاد داشته باشه که بازاریابی و فعالیتای تبلیغاتی بر خلاف هزینه، دقت و هدف گذاری مناسب، تا زمانی که به یک نکته مهم یعنی خواسته فروش بی توجهی کنه، بی ارزش خواهدبود. این حرف بهش معنا نیس که یک فروشنده خوب، یک بازاریاب باهوش یا یک متخصص روابط عمومی اصلا داراییای فوق العاده ای واسه کار و کاسبی شما نیستن. اما اگه شما فعالانه از مشتری نخواهید که محصول شما رو بخرد، همه این مهارت ها بیهوده خواهندبود.

۶. به یاد داشته باشین که همه چیز به مشتری ختم می شه

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

موفقیت در کار و کاسبی خونگی تنها در گرو قیمتی که شما در قبال ارائه اجناس و خدمات خود دریافت می کنین نیس. کار و کاسبی خونگی به رقابت و از سر راه برداشتن رقبا محدود نمی شه. سرنوشت کار و کاسبی خونگی فقط و فقط در دستان مشتریان قرار داره. مشتریان تنها افرادی هستن که در آخر تصمیم می گیرن کار و کاسبی شما رونق پیدا کنه یا نابود شه. هر کاری که در کار و کاسبی خود انجام میدید مثل هدف، خدمات پس از فروش، روشای پرداخت، ساعات کار، کمپینا و فعالیتای تبلیغاتی و سایت باید بر محور مشتری قرار بگیره. جدا از اینکه این، شما باید شناخت کامل از همه صورتا مشتریان خود داشته باشین.

۷. به یک خودتبلیغ گر تبدیل شید (مواظب باشین نفرت انگیز نشید)

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

یکی از بزرگ ترین افسانها درباره موفقیت شخصی یا موفقیت در کار و کاسبی اینه که در آخر کار و کاسبی، تواناییای شخصی، اجناس و خدماتی به چشم بین و مورد اقبال عمومی قرار می گیرن که مشتریان واسه خرید اجناس شما درِ خونه تون رو از جا بکَنَند. اما اگه کسی نداند که شما کی هستین، چه می فروشید و به چه دلیل باید از شما خرید کرد، این اتفاق نخواد افتاد.

خود تبلیغی یکی از سودمندترین و بدیش اینه کم استفاده ترین وسایل بازاریابیه که بخش اعظمی از صاحبان کسب و کارای خونگی در اختیار دارن.

۸. تصویری مثبت از کار و کاسبی خود به نمایش بذارین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

این فرصت واسه شما هست که تاثیری به یاد ماندنی و مثبت بر افرادی بذارین که قصد دارین با اونا کار کنین. صاحبان کار و کاسبی خونگی باید همیشه آخر سعی خود رو به کار گیرند تا حرفه ای ترین تصویر ممکن رو از کار و کاسبی خود به نمایش بذارن. بیشتر صاحبان کار و کاسبی دارای دفتر کار قشنگ یا مغازها و نمایشگاهای شیک نیستن تا از این راه بتونن مشتریان خود رو تحت اثر بذارن. عوضش، اونا هنگام ایجاد یک تصویر حرفه ای واسه کسب و کارشون باید بر تخیل، خلاقیت و توجه به کوچیک ترین جزئیات متکی باشن.

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

۹. مشتریان خود رو بشناسین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

یکی از بزرگ ترین ویژگی و مورد توجه ترین امتیاز رقابتی که کارآفرینان خونگی نسبت به رقبای بزرگ تر خود دارن اینه که اونا می تونن به شکل شخصی به مشتریان خود توجه و رسیدگی کنن. مشتریان از این تکنولوژیای جدید منزجرکننده که به شما خبر میدن اطلاعات شما در جایی در کامپیوتر ثبت شده و باید بازیابی شه یا به شما میگن که واسه تماس با فلان دپارتمان فلان عدد رو وارد کنین که در آخر روی پیغام گیر صوتی هستن و بر خلاف گذاشتن پیام، هیچ پاسخی دریافت نخوان کرد خسته و عصبانی هستن.

شما به عنوان صاحب یک کار و کاسبی خونگی خود می تونین جواب تماسای تلفنی رو بدین، با مشتریان آشنا شید، به امور شخصی اونا رسیدگی کنین و با این کار مشتری رو واسه دفعات بعد هم به طرف خود متمرکز کنین. در اینجور شرایطی، جدا از اینکه کسب مشتریان جدید، نظر مشتریان فعلی بیشتر به شما جلب می شه، کارکرد بهتری در دراز مدت از خود برجای می ذارین و این توجه فردی شما در این دنیای مدرن فناوریای جدید، بیشتر مورد تقدیر قرار گرفته و به خاطر سپرده می شه.

۱۰. با استفاده از فناوریای جدید به کسب فرصت رقابتی برابر بدین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

شما همیشه باید از افتادن در دام دنیای فناوریای جدید پرهیز کنین اما از طرف دیگر باید از نحوه ی کسب امتیاز از راه استفاده از اونا خوب آگاهی داشته باشین. یکی از جنبه های شگفت انگیز اینترنت اینه که یک یا دو نفر که به کار و کاسبی در یک زیرزمین مشغول هستن می تونن از راه یک سایت فوق العاده، صاحب یک شرکت ۵۰ میلیون دلاری باشن و هیچ کسی فرق اونو احساس نکنه. مطمئن شید که منطبق با نیازای خود با دنیای فناوریای جدید آشنایی دارین. بهترین فناوری اینه که به شما کمک میرسونه نه اینکه فقط واسه دور وبریا تون دهن باز کن باشه.

۱۱. یک تیم کاری درجه یک بسازین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

هیچ کسی نمیتونه به تنهایی یک کسب وکار موفق راه بندازه. این کار نیازمند تیمیه که به اندازه شما به کار و کاسبی و موفقیت اون پایبند باشه. تیم کاری شما ممکنه شامل اعضای خونواده، دوستان، تامین کنندگان، متحدان تجاری، کارمندان، پیمانکاران، شرکای تجاری و صنعتی، دولت محلی و مجامع جور واجور باشن. مطمئنا مهم ترین اعضای این تیم، مشتریان شمان. هرکسی یا همه اعضای تیم ممکنه نظری درباره نحوه ی فعالیت کار و کاسبی شما داشته باشن و در آینده اون سهیم باشن.

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

۱۲. خود رو به عنوان یک کارشناس مطرح کنین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

وقتی با مشکلی رو به رو میشید، تنها به دنبال پیشنهاد ی کسی هستین یا می خواید کارشناسی در اون زمینه کنار خود داشته باشین تا به شما در حل اون مشکل کمک کنه؟ جواب اون نشونه، شما به دنبال درست ترین اطلاعات و بهترین مساعدت هستین. پس طبیعیه که به دنبال یک کارشناس واسه حل مشکل خود بگردید. وقتی مخزن آب گرم خونه ی شما آب می ده به یک لوله کش زنگ میزنین، وقتی می خواید خونه ی خود رو بفروشین، پیش یک مشاور املاک می روید یا وقتی دندان درد دارین، به دندانپزشک مراجعه می کنین. پس طبیعتا هرچه شما بیشتر در کار و کاسبی خود ماهر و خبره شید، افراد بیشتری به خاطر مهارت شما به دنبال شما خواهند اومد و درنتیجه فرصتای بیشتری واسه فروش محصول یا ارائه خدمات ایجاد می شه. پس، شناخته شدن به عنوان یک کارشناس روشی دیگر واسه پیشرفت در کار و کاسبی جدیده منتها در جهت برعکس. یعنی به جای یافتن افراد جدید و باصلاحیت واسه فروش محصول، این بقیه هستن که به خاطر تخصصتان به شما مراجعه می کنن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۴ غذای محلی خوشمزه اما کمتر خورده شده و دستور پخت اونا

۱۳. امتیاز رقابتی بسازین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

کار و کاسبی خونگی باید یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد داشته باشه. این تنها روش دقیق و مفصل واسه پرسیدن این سواله: «به چه دلیل مشتریان واسه تجارت یا خرید اجناس و خدمات به جای رقبا به شما روی میارن؟» یعنی، چه جنبه یا جنبهایی کار و کاسبی شما رو از رقیبتان جدا می کنه؟ خدمات بهتر، گارانتی طولانی تر، انتخاب بهتر، مدت زمان خدمات رسانی بیشتر، گزینه های پرداختی انعطاف پذیرتر، شرایط خرید و فروش و بازگشت سرمایه بهتر یا ترکیبی از اینا؟

۱۴. روی خود سرمایه گذاری کنین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

کارآفرینان برتر کتابا، مجلات، گزارشا، خبرنامها، وبسایتا و نشریات صنعت رو در مورد کار و کاسبی و بازاریابی مطالعه می کنن با علم بر اینکه این منابع شناخت اونا رو از کارکرد و مهارتای بازاریابی و کار و کاسبی پیشرفت می ده. اونا به باشگاها و اتحادیهای کسب وکار خود ملحق می شن و به شبکه تاجران ماهر می پیوندن تا رازهای موفقت رو بیاموزند و بتونه اهداف خود رو توضیح کنه. کارآفرینان برتر در سیمنارها، کارگاها و دوره های آموزشی کار و کاسبی و بازاریابی شرکت می کنن با اینکه به بعضی از مباحث مربوط به این رویدادها تسلط کامل دارن. اونا به خاطر این به اینجور فعالیتای می پرازن که میدونن آموزش، یک مراحل مستمره. معمولا راه هایی واسه انجام کار بهتر در زمان و سعی کمتر هست. خلاصه اینکه، کارآفرینان برتر هیچوقت از سرمایه گذاری روی قوی ترین، موثرترین و بهترین وسایل کار و کاسبی و بازاریابی که در اختیار دارن دست نمی کشند.

۱۵. در دسترس باشین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

ما در عصری زندگی می کنیم که همه توقع داریم ناهار فست فود ما در عرض چند دقیقه آماده شه، لباس هامون در همون روز واسه تحویل از خشک شویی آماده باشه، پول درخواستی ما در دستگاه خودپرداز وجود داشته باشه و پیتزایمان تا نیم ساعت ی دیگر به دستمون برسه وگرنه باید رایگان حساب شه. پس ی اینجور الگوهایی که روز به روز در حال گسترش هستن، شما باید بدون توجه به کار و کاسبی خونگی که راه انداختین، شرایط رو واسه افراد تا حد امکان ساده کنین.

شما باید همیشه از این حقیقت آگاهی داشته باشین که مشتریان سخت کار و سعی می کنن تا پولی رو که واسه زحماتشان دریافت کردن، به شما بدن. حالا نوبت شماس. ساده کردن کار واسه مشتریان یعنی اینکه شما باید در دسترس باشین و درباره اجناس و خدمات خود مطلع باشین. شما باید بتونین کالای موردنیاز مشتری رو به موقع جفت و جور بیارین.

۱۶. واسه خود حسنِ معروفیت به جای بذارین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

بی هیچ چون و چرایی معروفیتِ خوب یکی از قابل لمس ترین و قابل عرضه ترین دارایی یک صاحب کسب و کاره. کسب حسنِ معروفیت کار ساده ای نیس؛ معروفیت چیزیه که می تونین با ارج گذاشتن به وعدها به دست بیارین. اگه قول میدید که کالایی رو تا پیش از چهارشنبه به دست مشتری برسونین، دیگر هیچ بهونه ای نباید داشته باشین. اگه قراره چیزی رو تعمیر کنین، باید تموم سعی خود رو واسه تعمیر هر چه بهتر به کار ببنید. ثبات در چیزی که عرضه می کنین، عامل کلیدی دیگره. اگه نمی تونین در حد قابل قبولی به عرضه خدمات یا اجناس به مشتری بدین، اونا دلیلی واسه اعتماد به شما نمی بینن و بدون وجود اعتماد، شما معروفیت خوبی نخواهید داشت.

۱۷. امتیازا رو عرضه کنین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

جارزدن ویژگیای محصول، کارِ کارآفرینان بی تجربه و تازه کاره. عرضه امتیازای اجناس و خدمات چیزیه که فروشندگان حرفه ای در تموم دنیا بر اون تمرکز دارن تا به این روش هیجان خرید بسازن و بیشتر و بیشتر به مشتریان بفروشن. تبلیغ، ارائه محصول، چاپی، بسته بندی محصول، سایت، خبرنامه، حضور در نمایشگاهای تجاری و تابلوهای تبلیغاتی از اهمیت ویژه ای بهره مند هستن. همیشه با هر مدیومی که واسه ایجاد رابطه با مخاطب هدف استفاده می کنین باید به عرضه امتیازای اجناس و خدمات خود بدین.

۱۸. حضور فعال داشته باشین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

همیشه در مجامعی که از کسب وکار شما حمایت می کنن حضور فعال داشته باشین. این کار رو می تونین به چند راه انجام بدین: مثلا فعالیت واسه کمک به خیریه های محلی یا مراکز عرضه غذای رایگان یا فعالیت در مورد ی سیاستای محلی. شما می تونین به اتحادیه ها و باشگاهایی ملحق شید که بر برنامه ها و سیاستایی متمرکز هستن که واسه بهبود مجامع محلی طراحی شدن. واقعا افراد علاقه مند هستن با کسائی که می شناسن، دوست دارن، به اونا احترام می ذارن و به عنوان یکی از اعضای مجامع محلی به اونا کمک می کنن کار کنن.

۱۹. جلب توجه کنین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

صاحبان کسب و کارای کوچیک نمی تونن زمان، پول و انرژی خود رو در فعالیتای تبلیغاتی دراز مدت با هدف ایجاد آگاهی تلف کنن. اگه اینجور کاری انجام بدین، به احتمال زیاد پیش از رسیدن به اهداف تون ورشکسته میشید. هر فعالیت تبلیغاتی که انجام میدید باید پول تون رو به جیب شما برگردونه تا بتونین توجهات بیشتری رو به خود جلب کرده و کار و کاسبی خود رو گسترش بدین.

۲۰. بر هنر گفتگو تسلط پیدا کنین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

مطمئنا توانایی گفتگو ی موثر مهارتیه که هر صاحب کسب وکار خونگی باید تموم سعی خود رو به کار ببنده تا تسلط کامل رو کسب کنه. این ویژگی از نظر اهمیت در مورد بایدهای کسب وکار خونگی در رتبه دوم و بعد از عرضه امتیاز قرار داره. در کسب وکار، مهارت گفتگو هر روز به کار شما خواهد اومد. همیشه به یاد داشته باشین که تسلط بر هنر گفتگو یعنی اینکه مهارتاتون اونقدر خوب ارتقاء یافته ان که می تونین همیشه یک وضعیت برد-برد درست رو جفت و جور بیارین. تدارک اینجور وضعیتی یعنی تموم افراد درگیر در مراحل گفتگو احساس می کنن که برنده شدن و همین بنیان ایجاد یک رابطه کاری درازمدت و سودآور رو بنا می کنه.

۲۱. محیط کار خود رو با هدف موفقیت طراحی کنین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

محیط کاری خود رو طوری طراحی کنین که شامل بیشترین حد کارکرد شخصی و بهره وری باشه و در صورت ضرورت حرفه ای گری رو به مشتریان حاضر در اون محیط به نمایش بزاره. تا حد امکان، از تبدیل کردن گوشه اتاق یا اتاق خواب خود به دفتر کار پرهیز کنین. در شرایط ایده آل، شما یک اتاق جدا لازم دارین تا فعالیتای کاری خود رو کمه کم در ساعات کاری، از امور مربوط به خونواده جدا کنین. یک خلوتگاه، اتاق اضافه، زیرزمین یا پارکینگی که تغییر کاربری داده شده همه گزینه های مناسبی واسه دفتر کار خونگی شمان. اگه اینجور شرایطی واسه شما وجود نداره، باید به روشی مثلا پارتیشن بندی کاربری اتاقتان رو عوض کنین یا فعالیتای کار و کاسبی خود رو به ساعاتی از روز موکول کنین که کسی در خونه نباشه.

۲۲. منظم باشین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

سازمان یافتگی معنیش این نیس که شما از چه نوع فایلی استفاده می کنین یا کاغذهایتان رو روی میز آزاد می کنین، سازمان یافتگی یعنی مدیریت کسب وکار. یعنی داشتن ساختاری منظم واسه انجام کارا. پس، شما روش هایی رو ایجاد می کنین که به وسیله اون می تونین طبق زمان کاری روز، خواه سه ساعت واسه کار پاره وقت یا هفت ساعت واسه کار تموم وقت، به اهدافتان دست پیدا کنین. ، شما باید سیستما و روشایی واسه هر فعالیت کسب وکاری خود پیشرفت بدین. چیزای کوچیکی مثل تهیه یک لیست فعالیت در آخر هر روز یا هفته کاری، به شما کمک می کنن تا اول به فعالیتای مهم تر رسیدگی کنین. تهیه یک تقویم کاری، نه چند تقویم واسه فعالیتای شخصی یا کارا، تضمین می کنه تا کارا رو طبق برنامه انجام بدین و به قرار ملاقاتا سر موعد مقرر برسین. وارد کردن فعالیتای خانوادگی و شخصی به تقویم کاری هم اهمیت زیادی داره تا اینجوری کار و برنامه هاتون طبق یک تقویم واحد صورت بگیره.

۲۳. اوقات فراغت داشته باشین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

وسوسه ی کار کردن در ۲۴ ساعت روز در بعضی از صاحبان کار و کاسبی خونگی هست. شما مدیری ندارین که به شما بگه وقتش شده که به خونه برید چون توان پرداخت پول اضافه کاری شما رو نداره. هرکسی که در خونه کار می کنه باید یک برنامه کاری عادی داشته باشه که باید در اون زمان استراحت و وقت ناهار ی روزهای تعطیلی و تعطیلات برنامه ریزی شده در نظر گرفته شه. به محض شروع کار و کاسبی خونگی خود، این برنامه زمان بندی رو تهیه کنین. مطمئنا، برنامه شما باید به قدر کافی منعطف باشه. شما نباید هر ساعت روز خود رو پر کنین. یک یا دو ساعت رو به عنوان ساعت پشتیبان خالی بذارین. کار همیشگی و بدون تفریح به سرعت باعث خستگی و فرسودگی شما می شه و بدخلقی چیزی نیس که مشتری از شما توقع داشته باشه.

۲۴. وظایف خود رو محدود نگه دارین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

واسه خیلی از صاحبان کسب وکار سخته که به همه کاره بودن دچار نشن. اونا سعی می کنن در کسب و کارشون تا حد امکان به همه وظایف رسیدگی کنن. توانایی انجام چندین وظیفه ویژگی مشترک کارآفرینان موفقه. بعضی وقتا شما باید یه قدم به عقب بذارین و نگاهی به کار خود بندازین تا ببینین چی به نفع کار و کاسبی شما و خود شما در دراز مدت هستش. خیلی از کارآفرینان موفق در بیان تجربیات خود گفتن که اونا هنگام شروع خوب می دونستن که در انجام چه وظایفی ماهر هستن و چه وظایفی رو باید به بقیه واگذار کنن.

۲۵. همیشه پیگیر باشین

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

ایجاد رابطه و پیگیری امور مشتریان حالا و پنهون و متحدان تجاری باید به فکر و اشاره هر صاحب کسب و کاری تبدیل شه. پیگیری دائمی و دائم شما رو قادر می سازه تا مشتریان پنهون رو به حالا تبدیل کنین، سودآوری بیشتری داشته باشین، ارزش بیشتری در خرید مشتریان موجود بسازین و روابط کاری قوی تری با تامین کنندگان و تیم مرکزی کار و کاسبی خود برقرار کنین. پیگیری در مورد مشتریان موجود خیلی خیلی مهمه و کار اصلی پس از فروش به مشتریان شروع می شه. فروش اجناس و خدمات کار ساده ایه اما حفظ مشتریان و بازگشت اونا نیازمند سعی هرچه بیشتر هستش.

منبع : entrepreneur.com

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق آموزشی

ایده خود رو به پول تبدیل کنین


۳

دسته‌ها: آموزشی