بازاریابی محتوایی، تکنیکی لازم واسه رهبران کسب و کاره تا معروفیت برند خود رو زیاد کنن، سرنخای باعث فروش رو بیشتر کنن و اعتبار کاری خود رو پیشرفت دهند.

حتما شمام موافقید که بازاریابی محتوایی (Content marketing) در حرف ساده تر از عمله. شاید بارها پیش اومده باشه که شروع به نوشتن محتوا کردین و اونو در رسانه های اجتماعی هم منتشر کردین، ولی دست آخر دیده اید که همه زحمات تون نقش بر آب شدن چون با وجود اینکه زمان گران قدرتون رو خرج تهیه ی محتوا کردین، اما اعداد و ارقامِ Google Analytics هیچ تغییری رو در میزان توجه به محتوای نوشتاری تون نشون نمی دن. در این مقاله با ۳ تصور غلط در بازاریابی محتوایی آشنا میشید که مانعی بر سر راه موفقیت شمان.

 

۳ تصور غلط در بازاریابی محتوایی که مانع موفقیت شما می شه آموزشی

این یک افسانه س که اگه محتوا رو نوشتی مخاطب خودش میاد. بیشتر صفحات پرطرفدار چند سال زمان برده ‍ ان تا آخرش ترافیک مستمری رو واسه خود ایجاد کردن. اما دیگرانی که تازه کار هستن، باید از صفر شروع کنن و تنها به چند بازدید روزانه دل خوش کنن تا اینکه آخرش بتونن مخاطبان وفادار و ثابتی رو (البته اگه اصلا بتونن!) واسه خود جذب کنن.

۳ تصور غلط در بازاریابی محتوایی که مانع موفقیت شما می شه آموزشی

۱. اگه محتوایتان جذابیت همه گیری پیدا نکرده، پس بدردنخوره

سعی می کنین که BuzzFeed بعدی باشین یا اینکه می خواید کار و کاسبی کوچیک خودتون رو پیشرفت بدین؟ اگه دنبال مخاطب BuzzFeed هستین، خوشا به جرئت تون! واسه تون آرزوی موفقیت می کنم! ولی واسه بیشتر ما افزایش پایگاه مخاطبانِ هدفمندِ کم مون ارزش به مراتب بیشتری داره تا اینکه محتوایی همه گیر یا به اصطلاح ویروسی تهیه کنیم. حتی اگه تعداد مخاطبان تون در شروع کار پایینه ، از Google Analytics استفاده کنین تا ببینین چه کسائی به سایت تون سر میزنن و اینطوری نکاتی مهم دستگیرتان شه: مثلا اگه سایت شما در بخش ی دندان پزشکیه و ۸۰ درصد بازدیدکنندگان سایت تون در حدود ۸۰ کیلومتری دفتر کارتون هستن، این خیلی بهتر از اینه که ترافیکی ۱۰ برابر بیشتر اما از سراسر دنیا داشته باشین.

۳ تصور غلط در بازاریابی محتوایی که مانع موفقیت شما می شه آموزشی

۲. هیچ وقت نباید محتوای سایت تون رو در سایتای دیگر بازنشر کنین

هنوز فکر می کنین که بلاگ تون توجهی رو که سزاوارش بوده دریافت نکرده؟ پس مخاطبان وسیع تری واسه سایت خود دست و پا کنین. پیشرفت یک سایت بزرگ زمان بره و اگه این اولویت اصلی تون نیس، می تونین با پخش دوباره ی پستای خود در پایگاه های بزرگ تر، مخاطبان تون رو گسترش بدین.

این کار رو با LinkedIn شروع کنین. فضاها و بسترهای شبکه سازی اجتماعیِ مربوط به کسب و کارای (بنگاه به بنگاه) جای ایده آلی واسه به اشتراک گذاری محتوای تون در شبکه خود و کسب باخبر شدن از میزان گسترش مخاطبان وسیع بازارتانه.

از دیگر پایگاه های بزرگی که امکان پخش محتوای تون رو از مسیرهای دیگر ممکن می کنن ، میشه به Huffington Post و Business2Community اشاره کرد.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۲۹ خوراکی چاق کننده اما سالم 

سعی کنین در پستای خود از فرصت اجرا لینکای داخلی به دیگر پستای سایت تون بیشترین استفاده رو ببرین و بازدیدکنندگان رو مرتبا از پستی به پست دیگر بکشونین (مطمئنم خودتون تله ی چیدن سیبا در فاصله های مشخص واسه کشاندن طعمه به طرف مقصد رو بلدین).

با اینکه فقط در بعضی موارد ممکنه پست اصلی تون بعد از هم نشری در چند پایگاه جور واجور بتونه موفقیت قابل ذکری رو در رتبه بندی جستجوی گوگل به دست بیاره، اما در مجموعه امتیازات استفاده از مخاطبان وسیع ترِ بقیه پایگاه ها بر زحمت اون می چربد.

۳ تصور غلط در بازاریابی محتوایی که مانع موفقیت شما می شه آموزشی

۳. رسانه های اجتماعی به رایگان مخاطبان بزرگی در اختیارتون می ذارن

اگه همیشه با رسانه ها و پایگاه های جور واجور رابطه دارین، مخاطب واسه خود جمع می کنین و به بقیه در اشتراک گذاری محتوای شون کمک می کنین، پس رسانه های اجتماعیِ ساختارمند می تونن روش هایی موفق واسه اشتراک گذاری محتوای تون باشه. با این حال بیشتر ما واسه اینجور کارایی وقت نمی ذاریم.

اگه مقاله معرکه ای در چنته دارین و اونو در شبکه های اجتماعی تون به اشتراک گذاشته اید، ولی خیلی کششی ایجاد نکردین شاید حالا وقت اون رسیده که دست در جیب خود کنین و کمی خرج کنین. گسترش پست تون با پرداخت هزینه زیاد عرضه تبلیغاتیِ اون می تونه محتوای تون رو به میزان بزرگی و خیلی در خطر مخاطبان هدف تون بذاره. مثلا، با پرداخت ۱۰ دلار می تونین در Facebook بیشتر به چشم مخاطبان هدف خود بیایید. اگه محتوای تون همون قدر که فکر میکردین خوب باشه، پس باید اونجا به بار بنشیند و مخاطبان تون آزادانه با زدن دکمه های «پسند می کردم» (Like) و « اشتراک گذاری» (Share)، پست تون رو بالا ببرن.

۳ تصور غلط در بازاریابی محتوایی که مانع موفقیت شما می شه آموزشی

البته قبل اینکه بخواهید پول خود رو خرج کنین، حتما باید پست تون پیام مشخصی داشته باشه که مخاطبان تون رو به طرف خود دعوت کنه. بعضی وقتا همین که برندتون در خطر دید مخاطبان بیشتری باشه، هزینه محتوای تون رو توجیه می کنه، در عین حال میشه از این وسیله بهره بیشتری گرفت و به وسیله اون بازدیدکنندگان سایت خود رو به ثبت نام واسه دریافت خبرنامه یا تماشای دموی محصول تشویق کرد.

۳ تصور غلط در بازاریابی محتوایی که مانع موفقیت شما می شه آموزشی

آخرش اینکه قبل از پخش پستای دیگر، حتما روش محتوایی مشخص و محکمی پشت اونا تدارک ببینین. هیچی به اندازه ارائه ارزشی اصیل به مخاطبان هدف تون اهمیت نداره، پس اول باید از نیازای مخاطبان خود شناختی پیدا کنین تا بتونین اونا رو به قلاب بندازین. در آخر به خاطر داشته باشین که اگه اهمیتی به این موارد ندین، تنها آب در هاون کوبیده اید.

منبع : inc.com


دسته‌ها: آموزشی