شاید شمام به دنبال راهی هستین تا درآمد ماهیانه ی مغازه آنلاین خود رو افزایش بدین؟ آرزویی که دست یافتنیه و آدمای زیادی هر روز موفق می شن درآمد خود رو از کسب و کارای آنلاین زیاد کنن.

با توجه به افزایش هرساله ی خرده فروشیِ آنلاین، این روزها بازارِ راه اندازی مغازه های آنلاین بسیار داغه. خرده فروشی آنلاین تنها در سال ۲۰۱۴ میلادی تقریبا ۱۵.۷ درصد رشد داشته. این در حالیه که در سال ۲۰۱۳، این رشد تنها ۴.۴ درصد بوده. آماری که نشون می ده مصرف کنندگان ترجیح میدن در خونه یا به وسیله گوشی موبایل خرید کنن تا اینکه حضوری به مغازها سر بزنن. در این مقاله با ۳ یه قدم آشنا میشید که به شما کمک می کنن اولین سایت تجارت الکترونیک خود رو به راه بندازین.

 

۳ قدم اساسی واسه راه اندازی یک سایت مغازه آنلاین  آموزشی

در نگاه اول، ممکنه راه اندازیِ مغازه آنلاین، مسئولیت سنگینی به نظر برسه، اما فعالیت در بخش ی تجارت الکترونیک، آنقدرها هم که فکر می کنین، کار سختی نیس. در این مقاله سعی شده به قدمای لازم در طراحیِ مغازه‏ های آنلاین اشاره شه و وسایل لازم واسه شروع به کار در این میدون به شما معرفی شه. یادتون باشه تموم چیزی که واسه موفقیت در این بخش‏ احتیاج دارین از جون و دل مایه گذاشتن، همت و اشتیاق به یادگیریه.

۱. صنعت و محصولی واسه خود انتخاب کنین

واسه بعضی افراد همین قدم اونّل، سخت ترین گامه و معمولا دردسرهای زیادی رو داره. انتخاب محصولِ درست واسه فروش، می تونه اثر زیادی در موفقیت یا شکست مغازه آنلاین شما داشته باشه. البته نکته مهم اینه که با وجودِ تنوع بسیار زیاد اجناس موجود در بازار، بازم بهترین رو انتخاب کنین.

موارد زیر به شما کمک می کنن تا در بازار پریشون ی جنسای جورواجور، انتخاب بهتری داشته باشین:

۳ قدم اساسی واسه راه اندازی یک سایت مغازه آنلاین  آموزشی

قیمت

محصولی که انتخاب کردین چقدر هزینه داره؟ اگه محصولی ارزون و با سود کم رو انتخاب کنین، میزان بازگشت سرمایه پایین خواهد اومد و با مشکل روبرو میشید. اگرفروشنده ی اجناس لوکس و گرون باشین، شاید مشتریانی دارین که قبل از خرید، از راه تلفن یا گفت وگوی آنلاین در مورد اجناس عرضه شده، پرس وجو می کنن. بر آوردن انتظارات اینجور مشتریانی، نیازمند صرف زمان و هزینه بیشتره، اما سود بیش تری داره. به هر حال، باید در قیمت گذاری اجناس مراقب باشین و بازه ی قیمتی رو انتخاب کنین که توجیه اقتصادی داشته باشه و به کام خریداران اینترنتی خوش بیاد.

حاشیه ی سود

میزان سود شما در هر فروش چقدره؟ خیلی از کالاهایی که به شکل آنلاین به فروش می رسن، معمولا حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد سود به همراه دارن، البته میزان سود می تونه واسه کسب و کارای جور واجور، به شکل محسوسی فرق داشته باشه. مثلا، لوازم الکترونیکی سود کمتری دارن، اما لوازم جانبی گوشی موبایل بیشتر سود ۲۰۰ درصدی نصیب فروشنده می کنن. قبل از اون که قیمت پایانی محصولی رو مشخص کنین، حتما میزان سود واقعی اونو محاسبه کنین و حتی اگه لازمه، چندین مرتبه با شرکت سازنده یا پخش کننده به طور مستقیم تماس بگیرین.

امکان دسترسی به محصول در مغازه های فیزیکی

امکان خریدِ حضوری محصول واسه مشتریان هست؟ نشونه که نایاب بودنِ محصول، میزان فروش آنلاین اونو افزایش می ده. مطمئنا اگه در مغازه های محلی، محصول لازم مشتری وجود نداشته باشه، مشتری خرید آنلاین رو انتخاب می کنن.

حجم محصول

اندازه و حجم محصول چقدره؟ هرچه محصول بزرگ تر و سنگین تر باشه، هزینه ارسال اون بیش تر می شه و این مسئله می تونه بر فروش اون اثر منفی بزاره. خیلی از خریداران دوست دارن، هزینه ارسال محصول خریداری شده، رایگان باشه. واسه همین، کالاهایی که هزینه ارسال بالایی دارن، خیلی کم، خواهان پیدا می کنن. خیلی از خرده فروشان که اجناس خود رو به شکل آنلاین عرضه می کنن، قیمت محصول رو کمی افزایش میدن و در مقابل واسه ارسال اجناس خود، هزینه‏ ای از مشتری دریافت نمی کنن. افزایش قیمتی که ممکنه، مشکل ساز شه و فروش اجناس رو کاهش بده. واسه همین، پیشنهاد می شه کالاهایی رو واسه فروش آنلاین انتخاب کنین که حجم کمی دارن و هزینه جابه جاییِ شون زیاد نیس.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۴ دلیل واسه اینکه تجارت آنلاین سرمایه گذاری مطمئنیه

اشتیاق

میزان علاقه و اشتیاق شما واسه فروش اجناس انتخابی چقدره؟ با اینکه این موضوع واسه موفقیت در کار بسیار مهمه، اما در بیشتر مواقع مورد توجه قرار نمی گیره. راه اندازی و پیشرفت سایت‏ های تجارت الکترونیک، معمولا با مشکلات و رقابتایی روبروه. اشتیاق شما موجب می شه تا همیشه انگیزه کافی واسه روبرو با این مشکلات و برطرف کردنِ اونا رو داشته باشه. سرگرمی شما چیه؟ از انجام چه کاری لذت می برین؟ مثلا اگه به کار باغبانی علاقه دارین در سایت خود لوازم و ابزارآلات کشاورزی رو به فروش برسونین.

۲. بهترین سازندگان رو انتخاب کنین

حالا که نوع محصول خود رو انتخاب کردین، زمان اون رسیده که تولیدکننده رو پیدا کنین. چندین روش واسه این کار هست که باعث صرفه ‏جویی در وقت و زمان می شن:

۳ قدم اساسی واسه راه اندازی یک سایت مغازه آنلاین  آموزشی

از راه جست وجو در اینترنت می تونین فهرستی از تولیدکنندگان هر محصول رو پیدا کنین. قدم بعدی، پس از انتخاب تولیدکننده، انتخاب فروشنده های اجناس این تولیدکنندگانه. تولیدکنندها دوست ندارن با اشخاصی کار کنن که هیچ سابقه و تجربه ای ندارن. با تولیدکنندگان و پخش کنندگانی کار رو شروع کنین که سخت گیریای کم تری دارن. واسه یافتن عرضه کنندگان مناسب، می تونین از موتورهای جست وجویی مثل Google Shopping کمک بگیرین. شرکتای تأثیرگذار، می خوان بدونن شما در اول با کی کار رو شروع کردین. پس سعی کنین اول از تولیدکنندگان کوچیک تر شروع کنین و کم کم به طرف تولیدکنندگان بزرگ تر برید.

۳. راه اندازی سایت

بعد از انتخاب محصول و تولیدکننده ی مناسب، نوبت به راه اندازی سایت می رسه.

بعضی از افراد تعجب می کنن به چه دلیل شخصی که هنوز سایت نداره به دنبال یافتن تولیدکنندهه. معمولا یافتن یک تولیدکننده وقتی سایت آمادهه ولی هیچ محصولی واسه ارائه در اون وجود نداره، بسیار ساده تر از وقتیه که اصلا وب سایتی واسه عرضه کردن محصول، وجود نداره. البته، همیشه می تونین به جای طراحی کامل سایت، صفحه ای با پیام «به زودی راه اندازی می شه» واسه کسب وکار نوپای خود بسازین.

۳ قدم اساسی واسه راه اندازی یک سایت مغازه آنلاین  آموزشی

انتخاب قالبای مناسب واسه فروش آنلاین

نرم افزارهای تجارت الکترونیک، همهِ اجناس، طبقه بندیا، تراکنشا و امور مختلفی که واسه اداره هر مغازه آنلاینی لازمه رو مدیریت می کنن. قالبای آماده ی بسیاری در این مورد وجود دارن که تقریبا همه اونا کارکرد و ویژگیای مشابهی هم دارن. انتخاب یک قالب فروش مناسب، واسه خیلی از کارآفرینان رقابت بزرگی حساب می شه، پس بهتره به جای صرف ساعتا وقت واسه پیدا کردن و آزمایش هر پلتفرم، نمونه ‏ای رو انتخاب و کار رو برابر با هدفی که تعیین کردین، پیش ببرین.

نام دامنه و هاست

هر وب سایتی به نام دامنه ای احتیاج داره که به وسیله هاست میزبانی می شه. مغازه های آنلاین به لایه امنیتی (SSl) هم احتیاج دارن تا امنیت اطلاعات مالی و شخصیِ مشتریان رو حفظ کنن.

لوگو و طراحی سایت

نحوه ی طراحی سایت و انتخاب لوگو یا نام تجاری، اثر زیادی در تصمیم گیریای بیشتر خریداران داره. طراحی سایت و لوگو می تونه پُرهزینه باشه. اما نباید از یاد برد که لوگو و سایت حرفه ای و مخاطب پسند میزان فروش رو زیاد می کنه. احتیاج به توضیح نداره که استفاده از رنگ و عکسای جذاب واسه طراحی سایت و لوگو، اثر مثبتی روی مخاطب می ذاره.

قدم بعدی چیه؟ دیگر زمان اون شده تا دست به کار شید و با استفاده از اطلاعات ارائه شده، می تونین قدمای لازم واسه راه اندازی مغازه آنلاین خود رو وردارین. به خاطر داشته باشین که تعداد رقبای شما روز به روز در حال افزایشه، پس همین حالا بهترین زمان واسه شروع کاره.

منبع : forbes.com

۳ قدم اساسی واسه راه اندازی یک سایت مغازه آنلاین  آموزشی

ایده خود رو به پول تبدیل کنین

۳ قدم اساسی واسه راه اندازی یک سایت مغازه آنلاین  آموزشی


۳

دسته‌ها: آموزشی